top of page

Swojscy - Nasze Wędliny

project story

Jest wiele zapachów jedzenia, które przywołują piękne wspomnienia.

Kompozycja reklamowa wędlin w stylu nowoczesno wiejskim z wysyconymi kolorami apetizerów i soczystymi kiełbasami.

W naszym katalogu aromatów jednym z tych zapachów to woń świeżej wędzonki.
Gdy tylko okazało się, że mamy współpracować z marką Swojscy odliczaliśmy dni do realizacji zdjęć.
 
Swojscy to marka oferująca świeże, tradycyjne wędliny w kilku gatunkach, funkcjonująca od wielu lat na polskim rynku. W związku z prowadzonymi pracami mającymi na celu odświeżenie marki i jej wizerunku zostaliśmy zaproszeni do zrealizowania zdjęć wizerunkowych oddających nowy duch marki.

Całość prac i opracowanie koncepcji nowej wersji Swojskich prowadziła agencja Kreatika.studio, z którą mieliśmy okazję pierwszy raz pracować. To właśnie Kreatika.studio w imieniu Klienta kontaktowała się z nami i to z nimi ustalaliśmy wszystkie szczegóły projektu.

Bajgiel z szynką i wrzywami na stole pełnym warzyw.
Węliny długo dojżewające, ukrojone plasterki i kanapeczki z bułeczki.

Jakie były potrzeby.
W związku z nową koncepcją komunikacyjną marki, potrzebne były zdjęcia kompozycyjne prezentujące wędliny marki Swojscy w nowym wydaniu. 
Zdjęcia potrzebne były do planowanej kampanii reklamowej w social mediach oraz działań wizerunkowych jak i do wykorzystania na stronie www producenta.
 
Ze względu na zaplanowane szerokie zastosowanie zdjęć konieczne było zrealizowanie planów i ujęć zarówno w pionie jak i poziomie oraz w dwóch kątach patrzenia top view oraz 30/45 stopni aby przedstawić jak najlepiej perspektywę produktów oraz ich (tak ważne w wędlinach) przekroje.

Koncepcja.
Główne hasło charakteryzujące całą kampanię to “SWOJSKOŚĆ - Tam gdzie kreuje się smak i zaczynają wspomnienia…”
 
Koncepcja zakładała przedstawienie produktów w sposób sielankowy, wiejski, ciepły z nutką nowoczesności. Zdjęcia miały nawiązywać do emocji związanych z jedzeniem i spędzaniem czasu w rodzinie, naturalności i darów natury.
 
Oczekiwania wrażeniowe do finalnych zdjęć to obrazy przyciągające uwagę, żywe kolory z naciskiem na saturację apetiserów a sam produkt miał być przedstawiony w sposób oddający naturalność wędlin. 
 
Historie, które miały opowiadać zdjęcia to przykładowo: Zaproszenie na obiad u bogatego gospodarza - “czym chata bogata” lub Śniadanie, przy pianiu koguta, u Babci i Dziadka z wędlinami z przydomowej wędzarni.

Stół pełny smakowitych wędlin, kanapek i koreczków.

Może to lekka pozostałość minionej epoki a może to nieodłączne skojarzenie z pieczoną kiełbasą na ognisku i beztroskim wakacyjnym czasem, trudno powiedzieć. Bezsprzecznie zapach świeżej wędzonki wywołuje u nas uśmiech za każdym razem.

Sesja reklamowa - Jajecznica z wędzoną kiełbasą, kawa i świerze pieczywo na wiejsie śniadanie.

Akcja.
Po otrzymaniu wszystkich danych, kilku spotkaniach, mailach i rozmowach telefonicznych nie pozostało nic innego jak zabrać się do roboty.
Pracę zaczęliśmy od opracowania koncepcji scen i kolorystyki elementów scenograficznych, które będą grały na zdjęciach. Pomysły pchały się same do głowy jednak część z nich z powodów technicznych nie mogła zostać wdrożona. Elementem, który determinował wiele decyzji był rozmiar scen, które mieliśmy przygotować. Zdjęcia miały przedstawiać po kilka produktów jednocześnie a to wymagało sporej przestrzeni.
Finalnie zdecydowaliśmy się na 3 motywy główne kolorystyki i faktur, które przeplatają się przez całą serię zdjęć. Opracowaliśmy scenariusz poszczególnych scen z podziałem na kolorystykę, dobór produktów marki Swojscy, dań i propsów.

Następnie zakasaliśmy rękawy i w ruch poszły młotki, wkręty, farby i pędzle by już po “chwili” mieć cały komplet elementów scenograficznych. 
Później było już “z górki”, zakupy propsów, apetiserów, dostawa wędlin i sama przyjemność tworzenia oraz oczywiście postprodukcji. 
 
Sama sesja zdjęciowa trwała kilka dni a do udziału w zdjęciach zaangażowaliśmy również modelkę a dokładnie dłonie modelki. Dla ciekawszego odbioru zdjęć i uzupełnienia historii którą opowiadają, zapadła decyzja by pojawił się również element ludzki w zdjęciach. W ten sposób niektóre z kadrów wzbogacone zostały kompozycyjnie o jedną lub dwie dłonie które nawiązywały interakcję ze sceną.

Studyjne zdjęcia żywności - Serdelki z wody z musztardą, żodkiewkami i sałatą.

Efekty tej kreacyjnej przygody sami możecie podziwiać i ocenić. Zarówno Klient jak i agencja byli zadowoleni naszym podejściem do tematu oraz zdjęciami.
Finalnie stworzyliśmy 16 zdjęć pełno kompozycyjnych na których przedstawionych zostało 29 produktów produktów marki Swojscy.
 
Smacznego!

bottom of page