top of page

Pasieka Sienkiewicz

project story

e-commerce
visual content marketing

Budowanie regionalnej siły na krajowym rynku.
Mały duży projekt.

Reklama miodu, zdjęcie kopozycyjne

Pięknego wrześniowego dnia zadzwonił do nas Pan Artur ze swoim tematem.
 
Jest on już trzecim pokoleniem pszczelarzy w swojej rodzinie ale pierwszym, który zdecydował się zerwać z tradycją wystawiania swoich produktów na miejskich targowiskach. Jego plan to sprzedaż miodu w internecie, na największym polskim portalu - Allegro.
W chwili kontaktu z nami sprzedaż na Allegro była już wdrożona od dłuższego czasu.
 
Jednak praktyka szybko pokazała, że w gąszczu innych oferentów należy podjąć stanowcze działania by móc skutecznie konkurować na tym rynku. Pan Artur postanowił zadbać o jakość handlową swojej oferty i prócz świetnego contentu wyjaśniającego pochodzenie miodów oraz ich zalety kulinarne i zdrowotne, ubrać wszystko w atrakcyjne obrazy.
 
I tu było nasze zadanie, zrealizować zdjęcia reklamowe miodów. :)

Wizja zdjęć.
 
Plan był prosty, zdjęcia miodów mają sprzedawać, przedstawiać w atrakcyjnych aranżach produkty, przy okazji podpowiadać sposób ich używania, wywoływać ślinkę u widza i wszystko to w nieszablonowy, zapadający w pamięci sposób, wyróżniający się na tle konkurencji i nie gubiący naturalnego charakteru produktów.

Cele sesji. 

Celem sesji było zbudowanie bazy zdjęciowej, która jest używana do tworzenia oferty handlowej w serwisie allegro jak również do wykorzystania w social mediach.
Realizowane zdjęcia podzielone były na dwie kategorie, zdjęcia czysto produktowe na białym tle oraz kompozycyjne zdjęcia wizerunkowe, ambiente.
Same zdjęcia aranżacyjne podzielone zostały również na dwie osobne kategorie, codzienne (do ofert produktów będących w ciągłej sprzedaży) oraz okazjonalne (dla produktów dedykowanych na specjalne okazje, np. święta Bożego Narodzenia czy okazjonalny zestaw prezentowy).

zdjęcie produktowe słoika miodu
Propozycja dania z miodem akacjowym.

Produkt.

Pasieka Sienkiewicz to regionalna rodzinna firma zajmująca się produkcją miodów pszczelich. W ich ofercie są miody naturalne w klasycznych odmianach jak np. lipowy, rzepakowy, akacjowy, gryczany czy wrzosowy jak również miody z dodatkami np. cynamonem, cytryną, czarna porzeczką, maliną czy kakao.
Każdy z miodów pakowany jest w 3 różne pojemności słoików oraz w opakowania prezentowe.
 
Nasze zadania.

Po naszej stronie leżało:
- zaprojektowanie scen dla każdego z miodów i w zależności od typu oferty w jakiej miał się znaleźć,
- opracowanie dań, które w prosty i smaczny sposób pokażą propozycję użycia produktu,
- dobór i przygotowanie niezbędnych propsów oraz budowa planu zdjęciowego,
- wykonanie i stylizacja dań,
- i oczywiście wykonanie zdjęć oraz ich postprodukcja.

Finalne efekty.

Zdjęcia zrealizowaliśmy w dwóch głównych kategoriach: 

  • zdjęcia produktowe, na białym tle bez elementów scenograficznych:

    • zdjęcia pojedynczych słoików z miodem w każdej z trzech pojemności

    • zdjęcia zestawów prezentowych w 3 opcjach wielkości oraz w dwóch opcjach rodzaju zestawu w zależności od okazji (świąt).

  • zdjęcia aranżowane, wizerunkowe, przedstawiające miód w otoczeniu dodającym efektu wizualno smakowego oraz budujące oczekiwane wrażenie u odbiorcy:

    • zdjęcia wizerunkowe wybranych gatunków miodów, każdego osobno, w połączeniu z propozycją dania do którego miód był użyty w scenerii imitującej naturalną sytuację i podkreślającej efekt smaku produktu.

    • zdjęcia grupowe produktów, których zadaniem jest przedstawić różnorodność oferty Pasieki oraz oraz urozmaicenie wizualne strony internetowej.

    • zdjęcia okazjonalne, przedstawiające produkty i zestawy w kontekście świąt Bożego Narodzenia oraz Wielkanoc jak również okazji i świąt rodzinnych.

Kanapki na drożdżówce z miodem z maliną
Zdjęcie reklamowe miodu z cytryną w letniej kompozycji z propozycja podania w formie lemoniady.

Podsumowanie.

Po realizacji pierwszej partii zdjęć nastąpiła kolejna i kolejna i kolejna :)
Trafiliśmy w oczekiwania Klienta i nasza współpraca nadal trwa. 
Zdjęcia pracują na siebie i pomagają Panu Arturowi osiągać oczekiwane wyniki sprzedażowe. 
Poprosiłem Klienta by przeanalizował swoją sprzedaż i porównał wyniki sprzed publikacji zdjęć w ofertach z wynikami już po pojawieniu się zdjęć.
Efekty są zadowalające. :)
Wzrost sprzedaży nastąpił na poziomie 15% już w ciągu 4 miesięcy od wdrożenia zdjęć, rok do roku, po uwzględnieniu sezonowości sprzedaży oraz efektu ciągle powiększającej się bazy stałych klientów.
A do tego wszystkiego jak to Pan Artur ujął
(..) wykonanie zdjęć aranżacyjnych przeniosło nas do wyższej ligi 6-8 firm, które inwestują w ten sposób reklamy. (...) Do tego dochodzi możliwość śmielszego zwiększania ceny, co nie było by możliwe przy skromniejszych wizualnie ofertach”.

Satysfakcja.
 
A my się cieszymy, że możemy pracować i pomagać nie tylko dużym ale i regionalnym wytwórcom.
 
A Ty jaki masz pomysł?
Zadzwoń, chętnie pomożemy! :)

bottom of page