top of page

Kapitan NAVI

project story

Projekt "Full-Meal Deal".

Czy lubicie być zaskakiwani?

Pewnie odpowiedź to: “to zależy…”

 

U nas jest tak samo. 

Jednak element zaskoczenia bardzo często towarzyszy nam w naszej pracy. I to ten pozytywny. 

Nigdy nie wiemy jaki nowy projekt przyjdzie nam realizować, jak będzie on duży oraz kto lub co będzie gwiazdą programu.

Tak było i tym razem, Agencja Moono Marketing zgłosiła się do nas z pomysłem realizacji serii zdjęć do nowo powstającej strony internetowej marki Kapitan Navi. Jak się później okazało nieduże zlecenie przeobraziło się w spory projekt, który trwał około roku czasu.

Zaskoczenie pierwsze. 

Śledzie...? Czemu nie!

W sumie nie ma się czemu dziwić, śledź to pyszna ryba i w naszym kraju bardzo popularna. Ale mimo to nie była na naszej “liście” pierwszych skojarzeń z jedzeniem i fotografią reklamową żywności.

Dalej już było tylko ciekawiej.

 

Początkowy plan zakładał stworzenie cyklu fotografii będących w głównym celu “ilustracjami” do strony www. Do zrealizowania mieliśmy 11 zdjęć w ciemnym klimacie, przedstawiających śledzie już gotowe oraz śledzie świeże. Ponadto miało powstać zdjęcie grupowe, wszystkich produktów marki. Głównymi założeniami koncepcyjnymi była ciemna stylistyka zdjęć, apetyczne przedstawienie produktu oraz dbałość o mięsistość i srebrzystość śledzia.

W tej części projektu musieliśmy na samym początku opracować koncepcję scenograficzną do zdjęć oraz stworzyć wszystkie elementy scenografii. Wykonaliśmy 2 tła do zdjęć, których inspiracją była ciemna toń morskiej wody, kilka stylizowanych desek kuchennych oraz kilkanaście dodatkowych stylizowanych klocków drewna, które planowaliśmy użyć jako tzw. “przeszkadzajki”. Całość dopełniliśmy zbiorem propsów kuchennych oraz marynistycznych by mieć sporą bazę do budowania planów.

Prawdziwa zabawa zaczęła się dopiero gdy przyszło nam wybierać, układać i stylizować produkty na planie. Szybko przekonaliśmy się, że śledź śledziowi nie równy, mięsko nie w każdym kawałku jest idealne a skórka nie zawsze się pięknie srebrzy. A w dodatku w międzyczasie trafiliśmy na okres sztormowy w związku z czym pojawiły się kłopoty z dostarczeniem do naszego studia śledzia świeżego w pełnej postaci.

Mimo wielu wyzwań, sesja udała się wyśmienicie i pojawił się kolejny temat: Dania ze śledzi.

Klient i Agencja nabrali apetytu i powstał pomysł by stronę www wzbogacić o kilka przepisów dań będących propozycjami na kreatywne wykorzystanie śledzi Kapitan Navi, nie tylko jako klasyczny dodatek do kromki chleba.

 

Przepisy dań zostały opracowane przez kucharza a naszym zadaniem było je smacznie przygotować i przedstawić na zdjęciach. Przy tej części projektu ważnym elementem naszej pracy było dobranie i zaopatrzenie się w pasujące do tematu przewodniego oraz samych dań, propsy, talerze, deski kuchenne, sztućce itp. Przygotowaliśmy też 3 tła pasujące do koncepcji, które rotacyjnie wykorzystaliśmy jako bazę scenograficzną.

Gotowanie i stylizowanie tych dań było ciekawą przygodą a także sporym testem. 

Koncepcja zdjęć zakładała by w jednym kadrze pokazać zarówno danie jak i opakowanie z produktem na bazie którego było wykonane. Całość miała być przedstawiona w kompozycji stołu obiadowego lub kuchennego blatu roboczego.

Wśród zrealizowanych dań mamy swoje ulubione, które zaskoczyły nas pomysłem jak i smakiem.

 

Pierwsze z nich to Fish and chips - niby klasyka a jednak - śledź w cieście?  Danie okazało się przepyszne, idealne na spotkanie ze znajomymi. Przetestowaliśmy je przy najbliższej okazji i było hitem domówki! 

 

Drugie to Pierogi ze śledziem. Widzieliśmy już wiele odmian pierogów z różnorodnym nadzieniem. Ale śledź? Tu połączenie razowego ciasta, kapusty, kaszy i śledzi okazało się świetnie dobraną kompozycją i mimo, że pierogi nie są naszym najczęstszym daniem w domu, mlaskaliśmy degustując nasze dzieło. Polecamy!

I tak doszliśmy do finałowej części projektu, którą okazała się realizacja 4 filmów typu “video przepis” prezentujących wybrane przepisy dań z produktami Kapitan Navi.

 

Założenia koncepcyjne filmów były klasyczne dla tego typu formatu, mieliśmy zrealizować krótkie formy video prezentujące w szybki i przejrzysty sposób całą procedurę przygotowania dania wraz z prezentacją finałowego dnia. Czas trwania filmów reklamowych miał zamykać się w 60-70 sekund. Filmy miały być uzupełnieniem materiałów reklamowych firmy, wzbogacić stronę www oraz zostać umieszczone w socialmediach jak np. youtube.

Koncepcja scenograficzna filmów miała nawiązywać do wcześniej wykonanych zdjęć a większość ujęć zrealizowana w spojżeniu top view. 

Po tych przeżyciach kulinarnych a nawet już w ich trakcie pojawił się kolejny element tego projektu - zdjęcia na opakowania.

W ramach prowadzonych działań marketingowych konieczne było wykonanie nowych zdjęć obrazujących poszczególne produkty w formie propozycji podania, które miały uzupełnić grafikę etykiet.

Zadanie od strony scenograficznej nie było wymagające gdyż tło odgrywało tu marginalne znaczenie a ilość elementów w scenie miała ograniczać się jedynie do śledzia i elementów charakteryzujących jego specyfikę i smak.

Niby prosty temat, a diabeł tkwi w szczegółach.

Zdjęcia te wymagały od nas dużej precyzji i uwagi. Kompozycje budowaliśmy w skali makro i najdrobniejsze szczegóły miały olbrzymie znaczenie. Najważniejszym elementem było dobranie, przygotowanie i pokazanie kawałków śledzia w atrakcyjny i smaczny sposób. 

Śledź musiał mieć nieskazitelny rysunek i strukturę mięsa oraz lśniącą i świeżą skórkę. Całość kompozycji była mini wariacją pokazującą zawartość opakowania i główne składniki produktu.

Efekty naszej pracy możecie podziwiać na półkach sklepowych, na opakowaniach m.in. Śledzi po Kaszubsku,  Śledzi po Kołobrzesku, Śledzi a`la matias czy Bałtyckich koreczków śledziowych.

Trzy z realizowanych dań było powtórzeniem wcześniej wykonanych zdjęć co znacznie przyspieszyło i ułatwiło pracę. Kwestią, którą należało dobrze opracować był scenariusz filmu, podział i wybór scen, które miały zostać zrealizowane oraz zaplanowanie akcji i ruchów w poszczególnych scenach.

Dla każdego z filmów rozpisaliśmy plan ujęć oraz storyboardy, które pomagały nam w trakcie zdjęć zapanować nad filmowaną akcją.

Po kilku dniach nagrań przeszliśmy do montażu materiału oraz dodaniu napisów i podkładu muzycznego. Zapraszamy na seans!

Podsumowując.

Od pierwszego kontaktu Agencji Moono do finalizacji ostatnich prac projekt trwał ponad 13 miesięcy (oczywiście z przerwami na inne zlecenia). W tym czasie zrealizowaliśmy pełne spektrum usług, które oferujemy.

Opracowaliśmy koncepcje scenograficzne do zdjęć i filmów, wykonaliśmy tła i elementy scenograficzne, dobraliśmy i kupiliśmy pokaźną ilość naczyń i innych propsów, ugotowaliśmy i wystylizowaliśmy dania, zbudowaliśmy scenografię, wykreowaliśmy sceny zdjęciowe, wykonaliśmy zdjęcia i filmy oraz zajęliśmy się całą finalną postprodukcją wszystkich wykonanych materiałów.

Usługa “All in one” lub

jak to za wielką wodą mówią

“Full-Meal Deal”.


 

A co dla Pani / Pana podać?

bottom of page