top of page

Amixa -mieszanki piekarnicze.

project story

Nie-codzienne wypieki

Razem stworzyliśmy zdjęcia reklamowe do 14 katalogów produktowych jego mieszanek, które trwały ponad 4 tygodnie.

My w studio pracowaliśmy w dzień, a nasz Klient w piekarnii w nocy. Co rano mieliśmy zapach świeżego chleba w studio i uśmiechniętego wytwórcę, który z wielką pasją i starannością opowiadał nam o swoich produktach i mieszankach, które sam stworzył. 

My patrzyliśmy na jego produkty w zupełnie inny sposób niż on. Jest to oczywiste, ja za każdym razem patrząc na chleb widzę chleb i jego formę, kolor, wielkość. On patrzył głębiej widział coś czego ja nigdy nie zobaczę, strukturę ciasta, patrząc na produkt widział od razu jaka jest to mąka, jakie ziarno, czy ciasto ma drożdże czy nie, czy jest użyty zakwas, jak długo było pieczone, co mu się udało a co nie, itd…

Sesja zdjęciowa mimo iż nie skomplikowana scenograficznie miała swoją trudność. Kwestią była praca pod dużą presją czasu i nie ze względu na terminy umowne.
Codziennie była dostawa świeżych wypieków, które z godziny na godzinę traciły swoje walory wizualne, pozostawiało to też mały margines czasowy na poprawki.

Dodatkowo w ciągu jednego dnia zdjęciowego realizowaliśmy zarówno zdjęcia pojedynczych wypieków, gdzie ważnym elementem było przedstawienie przekroju tzw. miękiszu, będącego sercem pieczywa, jak również zdjęcia grupowe - na jednym zdjęciu trzeba było pokazać wiele produktów, o różnych kształtach i wielkościach.

Zaufać sobie. 

Są takie rzeczy w naszym życiu, które przychodzą do nas niespodziewanie tak jak i ludzie, których podobno przyciągamy swoimi myślami. 

Nic nie dzieje się bez przyczyny. 

W naszej pracy jest podobnie.

Przyciągamy, ludzi i rzeczy naszymi myślami.

Tym razem przyciągnęliśmy człowieka, który jest technologiem mieszanek piekarniczych.

Rozmawialiśmy z nim bardzo długo, oglądaliśmy z nim branżowe katalogi i omawialiśmy każdy istotny dla niego aspekt.

Opowiedział nam swoją historię i sięgnął w głąb siebie. Jego pieczenie to opowieść o jego życiowej drodze.

Pytanie nasuwa się jedno:

i kto tu jest artystą? :)

Ten co tworzy zdjęcia czy ten którego produkty są fotografowane? 

Nie będę na to pytanie odpowiadać, zobaczcie sami.

W trakcie tego projektu zrealizowaliśmy zdjęcia reklamowe dla 2 kategorii produktowych (wypieki słodkie i słone) oraz 3 rodzaje zdjęć (produktowe, okładkowe i lifestyle).

 

Najliczniejsza grupa to zdjęcia o charakterze produktowym do katalogu handlowego. Przy tych zdjęciach zasada mniej znaczy lepiej, wyznaczała nam drogę. Dla każdej z kategorii, dla osiągnięcia spójności zdjęć, zaplanowaliśmy inne charakterystyczne tło.

Kolejna grupa zdjęć to zdjęcia okładkowe przedstawiające asortyment danej grupy produktowej. Kompozycje tych zdjęć zbudowany były z produktów reprezentujących asortyment danego katalogu z delikatnymi dodatkami apetiserów i elementów scenograficznych.

Ostatnią grupą zdjęć były zdjęcia lifestylowe. Były to zdjęcia aranżowane przedstawiające scenę kuchenno-śniadaniową na potrzeby jednego z katalogów oraz strony www.

Aż żal, że ta przyjemność trwała tylko trzy tygodnie :)

A Ty jakie dzieła sztuki tworzysz i chcesz pokazać światu?

Wpadnij, pogadamy… :)

bottom of page