top of page

Melvit - spoty 8s

project story

Ruchome obrazki i coś jeszcze.

Założeniami głównymi filmów było przedstawienie w dynamicznych ujęciach szerokiego spektrum portfolio producenta. Każdy ze spotów miał przedstawić jedną z grup produktowych: Melvit kasza i ryż, Melvit płatki owsiane, Melvit Crispy oraz Szczytno kasze

 

Naszą pracę rozpoczęliśmy od dobrania  najkorzystniejszego sposobu narracji filmów, dla każdej z grup produktowych. Dodatkową trudność jaką mieliśmy przy tym zadaniu to fakt, że do ogrania było od 3 do 6 produktów na jeden 8 sekundowy film. To bardzo mało czasu.

 

Finalnie zdecydowaliśmy się na technikę animacji w kompilacji ze stop motion.

 

W kolejnym kroku pozostało opracować koncepcję kreatywną, która będzie spójna z dotychczasowym wizerunkiem produktów, będzie spełniać oczekiwania głównych założeń zlecenia oraz będzie pasowała do każdej z grup produktowych.

Każdy z filmów realizowaliśmy kolejno, przechodząc przez cały proces produkcyjny od początku do końca.

 

Główne etapy produkcji każdego z filmów reklamowych, które realizowaliśmy to: 

  • rozpisanie scenariusza dla każdego z filmów z podziałem na sceny, zaplanowany ruch, oraz budowę kompozycji kadru.

  • wyprodukowanie potrzebnych teł w kolorach zgrywających się z kolorystyką produktów (niektóre z teł pojawiały się w kolejnych filmach).

  • zaplanowanie i zakup niezbędnych elementów scenograficznych.

  • odpowiednie przygotowanie produktów, które miały grać główne role w filmie, by prezentowały się jak najlepiej.

  • wykonanie zdjęć i ujęć poszczególnych scen.

  • postprodukcja materiału zdjęciowego oraz animacja i montaż filmu.

Coś jeszcze.

 

Już na etapie finalizacji produkcji pierwszego z filmów Klient podjął decyzję o wykorzystaniu naszych pomysłów kreacyjnych do innych materiałów reklamowych. Nasza koncepcja okazała się na tyle interesująca, że na jej bazie i w oparciu o materiały, które powstały w trakcie produkcji, stworzone zostały kolejne reklamy wizualne.

To już kolejny raz gdy współpracujemy z firmą Melvit. 

Ale był to pierwszy raz gdy zrealizowaliśmy dla nich filmy reklamowe. 

 

W planach działań reklamowych firmy powstała potrzeba stworzenia spotów reklamowych w formacie Billboard Sponsorski, przeznaczonych do emisji w telewizji publicznej.

I z tym tematem zwrócili się nas. :)

 

Do zrealizowania były 4 spoty, billboardy sponsorskie, każdy o długości 8s. Klient oczekiwał od nas pełnego zakresu prac, od opracowania koncepcji kreatywnej do dostarczenia finalnego pliku w formacie wymaganym przez stacje telewizyjne.

Po analizie i kilku kawach padło na

hasło: KOLOR. :) 

 

Zdecydowaliśmy by to kolor był nurtem przewodnim spotów. Kolorystyka scen miała nawiązywać do kolorów przewodnich opakowań produktów a konstrukcja scen miała podkreślać atrakcyjność i smakowitość produktów. Kwestię dynamiki obrazu chcieliśmy osiągnąć już samym montażem filmu oraz odpowiednio dobranym podkładem muzycznym.

 

Koncepcję naszą wraz z mood boardami przedstawiliśy Klientowi i po przedyskutowaniu tematu otrzymaliśmy “zielone światło” do działania. :) 

Po zakończeniu pracy nad częścią obrazową filmu, przedstawialiśmy Klientowi materiał w 2-3 opcjach montażu i po naniesieniu ewentualnych zmian przechodziliśmy do kolejnej partii prac.  

 

Następnym elementem układanki była warstwa dźwiękowa reklamy. 

 

W każdym ze spotów do pełnej użyteczności potrzebny był jeszcze podkład muzyczny wpisujących się w koncepcję filmu oraz głos lektora. 

Proces udźwiękowienia filmu jest już mniej widowiskowym etapem pracy. Cała praca odbywa się w zaciszu biura przy stacji roboczej i jest bardzo pracochłonna. 

Przeszukaliśmy pokaźną bazę głosów lektorskich i wytypowaliśmy kilka które przedstawiliśmy Klientowi. Wyszukaliśmy również propozycje podkładu muzycznego i każdy z nich przygotowaliśmy w formie remixu dopasowanego do filmów. 

 

Finalnie w końcowych spotach użyte zostały dwa różne podkłady muzyczne oraz skorzystaliśmy z głosu dwóch różnych lektorów. 

Mając ustalone i zatwierdzone wszystkie składowe spotu przechodziliśmy do wykonania ostatecznego montażu oraz exportu potrzebnych plików.

Do reklamy płatków owsianych stworzyliśmy również wersję do Social Mediów w orientacji pionowej. Powstał w ten sposób format reklamy często określany jako ROLKA lub SHORTS. Generalna koncepcja wizualna jest ta sama co w reklamówce telewizyjnej jednak wymagało to od nas wyprodukowania nowych scen oraz ponownego montażu całego video zgodnie z ideą formatu.

Prócz materiałów wideo powstały również reklamy statyczne zrealizowane na bazie naszych produkcji.

Zaprzyjaźniona agencja reklamowa opracowała projekty drukowanych billboardów oraz bannerów na stronę www i reklam internetowych.

I tak zamknęliśmy kolejny udany projekt z marką Melvit.

Dziękujemy i polecamy!

bottom of page