Melvit - spoty 8s
project story
Ruchome obrazki i coś jeszcze.
Kadry filmu reklamowego żywności.
Reklama telewizyjna płatków owsianych prezentowanych w formie owsianek z owocami.
Video reklamowe kaszy i ryżu emitowane w telewizji.
Kadry filmu reklamowego żywności.
Założeniami głównymi filmów było przedstawienie w dynamicznych ujęciach szerokiego spektrum portfolio producenta. Każdy ze spotów miał przedstawić jedną z grup produktowych: Melvit kasza i ryż, Melvit płatki owsiane, Melvit Crispy oraz Szczytno kasze.
Naszą pracę rozpoczęliśmy od dobrania najkorzystniejszego sposobu narracji filmów, dla każdej z grup produktowych. Dodatkową trudność jaką mieliśmy przy tym zadaniu to fakt, że do ogrania było od 3 do 6 produktów na jeden 8 sekundowy film. To bardzo mało czasu.
Finalnie zdecydowaliśmy się na technikę animacji w kompilacji ze stop motion.
W kolejnym kroku pozostało opracować koncepcję kreatywną, która będzie spójna z dotychczasowym wizerunkiem produktów, będzie spełniać oczekiwania głównych założeń zlecenia oraz będzie pasowała do każdej z grup produktowych.
Każdy z filmów realizowaliśmy kolejno, przechodząc przez cały proces produkcyjny od początku do końca.
Główne etapy produkcji każdego z filmów reklamowych, które realizowaliśmy to:
-
rozpisanie scenariusza dla każdego z filmów z podziałem na sceny, zaplanowany ruch, oraz budowę kompozycji kadru.
-
wyprodukowanie potrzebnych teł w kolorach zgrywających się z kolorystyką produktów (niektóre z teł pojawiały się w kolejnych filmach).
-
zaplanowanie i zakup niezbędnych elementów scenograficznych.
-
odpowiednie przygotowanie produktów, które miały grać główne role w filmie, by prezentowały się jak najlepiej.
-
wykonanie zdjęć i ujęć poszczególnych scen.
-
postprodukcja materiału zdjęciowego oraz animacja i montaż filmu.
Coś jeszcze.
Już na etapie finalizacji produkcji pierwszego z filmów Klient podjął decyzję o wykorzystaniu naszych pomysłów kreacyjnych do innych materiałów reklamowych. Nasza koncepcja okazała się na tyle interesująca, że na jej bazie i w oparciu o materiały, które powstały w trakcie produkcji, stworzone zostały kolejne reklamy wizualne.
To już kolejny raz gdy współpracujemy z firmą Melvit.
Ale był to pierwszy raz gdy zrealizowaliśmy dla nich filmy reklamowe.
W planach działań reklamowych firmy powstała potrzeba stworzenia spotów reklamowych w formacie Billboard Sponsorski, przeznaczonych do emisji w telewizji publicznej.
I z tym tematem zwrócili się nas. :)
Do zrealizowania były 4 spoty, billboardy sponsorskie, każdy o długości 8s. Klient oczekiwał od nas pełnego zakresu prac, od opracowania koncepcji kreatywnej do dostarczenia finalnego pliku w formacie wymaganym przez stacje telewizyjne.
Po analizie i kilku kawach padło na
hasło: KOLOR. :)
Zdecydowaliśmy by to kolor był nurtem przewodnim spotów. Kolorystyka scen miała nawiązywać do kolorów przewodnich opakowań produktów a konstrukcja scen miała podkreślać atrakcyjność i smakowitość produktów. Kwestię dynamiki obrazu chcieliśmy osiągnąć już samym montażem filmu oraz odpowiednio dobranym podkładem muzycznym.
Koncepcję naszą wraz z mood boardami przedstawiliśy Klientowi i po przedyskutowaniu tematu otrzymaliśmy “zielone światło” do działania. :)
Po zakończeniu pracy nad częścią obrazową filmu, przedstawialiśmy Klientowi materiał w 2-3 opcjach montażu i po naniesieniu ewentualnych zmian przechodziliśmy do kolejnej partii prac.
Następnym elementem układanki była warstwa dźwiękowa reklamy.
W każdym ze spotów do pełnej użyteczności potrzebny był jeszcze podkład muzyczny wpisujących się w koncepcję filmu oraz głos lektora.
Proces udźwiękowienia filmu jest już mniej widowiskowym etapem pracy. Cała praca odbywa się w zaciszu biura przy stacji roboczej i jest bardzo pracochłonna.
Przeszukaliśmy pokaźną bazę głosów lektorskich i wytypowaliśmy kilka które przedstawiliśmy Klientowi. Wyszukaliśmy również propozycje podkładu muzycznego i każdy z nich przygotowaliśmy w formie remixu dopasowanego do filmów.
Finalnie w końcowych spotach użyte zostały dwa różne podkłady muzyczne oraz skorzystaliśmy z głosu dwóch różnych lektorów.
Mając ustalone i zatwierdzone wszystkie składowe spotu przechodziliśmy do wykonania ostatecznego montażu oraz exportu potrzebnych plików.
Do reklamy płatków owsianych stworzyliśmy również wersję do Social Mediów w orientacji pionowej. Powstał w ten sposób format reklamy często określany jako ROLKA lub SHORTS. Generalna koncepcja wizualna jest ta sama co w reklamówce telewizyjnej jednak wymagało to od nas wyprodukowania nowych scen oraz ponownego montażu całego video zgodnie z ideą formatu.
Prócz materiałów wideo powstały również reklamy statyczne zrealizowane na bazie naszych produkcji.
Zaprzyjaźniona agencja reklamowa opracowała projekty drukowanych billboardów oraz bannerów na stronę www i reklam internetowych.
I tak zamknęliśmy kolejny udany projekt z marką Melvit.
Dziękujemy i polecamy!